söndag 12 december 2010

Tredja advent o ledig helg :)

Idag är det 3:e advent o ljusen är tända på bordet *Mys* O idag är tanken att jag ska städa av lite här hemma o se till att några tomtar kommer upp :) Vi får se hur det går, lider ju av en "sjuka" som medför trötthet och illamående och att jag växer i färdriktningen :) Men tur att om si så där 5 månader så är jag mitt gammla jag o "sjukan" är avklarad, o familjen lite större :) (Klartext: Är gravid o bäbis beräknas preliminärt att kika ut i mitten av juni)
Denna helg är jag ledig, precis som de kommande fyra helgerna. Vilket innebär att jag jobbar inte helg förrän i januari *Härligt* Skulle ha jobbat julhelgen, men jag har ju tur som kan ta ut föräldrarledigt :)
Denna helg har gått i renoveringens tecken. Farstun som har stått i träda ett tag har fått sig en redig förvandling. Istället för två ytterdörrar så finns nu bara en, o klinkers ligger numer på golvet :) Ena väggen är oxå klar, o dörren o ett fönster har fått en ram. Så mina vänner, det händer grejer kan jag lova.
Denna omförvandling har skett med hjälp av min händiga sambo o min exeptionella stora storebrors experthjälp inom snickeribranchen :)
Broder kom redan i fredags o sov här till i går. O mitt i röran hade jag även bjudit ner far o mor på middag *haha* , men det gick ju bra det med.
Igår passade även jag o prinsen på att rymma hemifrån, eller snarare var det en lättnad för dessa händiga karlar att vi drog :) Vi styrde kosan till Färsta där det vankades luciashow o massa annat spex. Dryga tre timmar av mys med sonen, som myser lika mycket som mig att vara i stallet. Höjdpunkten för I var nog att få mata hästar o ponnysar med morötter, o sedan hade vi även turen att få möta en söt liten schetlandsponny. Vi mötte oxå upp I:s kusiner T o T för lite fika tillsammans.
Dagen idag ska det städas lite o sedan så ska vi dra en sväng in på Birsta för att dels fixa en ny telefon till mig. För nu är det klart efter dryga 10 veckor, att jag får en ny telefon *Yiiiha* , o så kanske blir det lite julklappsinköp.
Den som lever får se :)
*Kram Sara*

1 kommentar:

  1. Oj, vad det händer grejer...hoppas man får se bilder på farstun snart.
    Hoppas mobiltelefon problemet blir löst nu då...ha de!!

    Kram

    SvaraRadera