torsdag 30 december 2010

Blir ibland både arg o ledsen!





Känner just nu att jag måste få skriva av mig lite.



Ibland så händer det saker i ens liv som man inte kan styra över,
om jag så vill eller inte.
Sånt som ödet bestämmer oavsett om det passar in i ditt liv nu eller senare.
Det liksom bara sker o du kan inte kontrollera eller styra det,
men det är bara att ta emot det.
Sedan att det blir konsekvenser av det är sånt som man oxå vet,
men inte kan göra så mycket åt heller.
Det är det här som gör att jag ibland blir arg o ledsen.



Det kan hända saker i mitt liv, både privat o på jobbet.
Saker som jag tar till mig av men som lätt rinner av,
o saker som jag inte alls känner igen mig själv i men ändå är det dessa som
stannar kvar o gör mig arg o ledsen. Som tur är händer inte det så ofta, men när det händer känns det som en kniv i ryggen.



Under mina år som jag jobbat, dvs 12 år, har jag sett mig själv som en plikttrogen person. Jag har oftat gått till jobbet o tyckt att jag är lyckligt lottad som faktiskt har ett jobb,
o ett jobb jag trivs med.
Men ibland händer det saker på jobbet som gör att jag
funderar på om det inte är dax o göra något annat...? O då inte pga att jag känner mig trött o less, utan då är det andra saker som gör att jag känner så.
Det har hänt mig två gånger, o båda gångerna har jag haft samma kännsla o jag kan verkligen inte känna igen mig i den.
Lite luddigt, men jag ska försöka bringa lite klarhet i det hela :)



Det har ALDRIG legat mig för att göra saker bara för att jag vill, utan oftast så
tänker jag mig för o på vad det kan ge för konsekvenser.
Speciellt när det kommer till mitt jobb.

Jag har vid två tillfällen i mitt yrkesverksamma liv fått höra att jag stannat hemma pga att jag dels inte vill jobba helger o för att jag i begynnelsen inte velat jobbat just den specifika dagen.
O det är i dessa situationet jag inte känner igen mig själv.

Jag skulle aldrig ringa o säga att jag är sjuk en helg bara för att jag inte vill jobba, likväl som jag inte skulle ringa o säga att jag är hemma med en sjuk son dagen föra julafton för att jag i ett tidigare skede gärna hade varit ledig just den dagen.


O det finns två anledningar till detta; dels för att jag tycker att jag är plikttrogen, o dels pengar. Det kostar oftast mer än det smakar att vara hemma, o jag har då rakt inte nått fett sparkonto som jag kan leva på istället. Så har jag
tagit på mig nått så genomför jag det om inget oplanerat händer, som sjukdom tex.



Jag är säker på att det här nog inte är det ända gångerna i mitt liv som jag får uppleva sånna
här tråkiga saker, men jag hoppas det dröjer väldigt länge tills nästa gång.
För det är inge kul o det gör ont.



Det finns mycket jag vill i mitt liv, men inte gör pga olika saker.
-Jag vill åka utomlands, men gör det inte för att jag tycker att jag har andra saker o lägga pengarna på.
-Jag vill ha en ny bil, men köper ingen eftersom den vi har funkar kanon.
-Jag vill ha en hund o en häst, men tycker att tiden för det inte finns just nu.
Så här kan jag fortsätta, men nu får det räcka.
Skönt o få skriva av sig!!!



Men en sak är säker; Jag lever inte för jobbet, utan jag jobbar för att leva!!!



*Kram Sara*







2 kommentarer:

  1. Har aldrig eller skulle aldrig misstro dej Sara
    Gott Nytt År å kram
    Cicci

    SvaraRadera
  2. Tack Cicci!!! Det värmer ska du veta!! Hoppas du haft ett bra nyår o att fingret mår bra oxå :)

    SvaraRadera