torsdag 18 augusti 2011

To do-list!!

Är en person som älskar listor!! Tycker att det är en bra hjälp i vardagen när det är mycket som man ska komma ihåg att göra, både tråkiga o roliga saker :) O extra skönt är det ju när man får stryka punkter på listan som blivit gjorda o man ser att det blir lite mindre att fixa undan. Lite tantvarning kanske. Men vet ni vad; det skiter jag i :)

Exempel på listor som jag gör/gjort är; packlistor, projektlista för huset, att göra-lista innan bäbis, att göra-lista för dagen osv....


Här är tex dagens "To do-list"

Ringa tre "viktiga" samtal

Tvätta

Dammsuga

Planera middagen för en vecka

Skriva handlingslista

Klippa gräset på framsidan

Packa för övernattningen i Indal


Eftersom jag har två barn som vill ha mammans uppmärksamhet så löser jag mina punkter när tiden tillåter det. Ibland lyckas jag klara av en dagens lista just den dagen, o gör jag inte det så får det tas nästa dag istället. Men idag har jag klarat av allt på listan :) Så nu kan jag i lugn o ro dricka mitt kaffe medans barnen sover :)


*Kram Sara*

1 kommentar:

  1. Vet du vad Sara, då är vi två;-) Jag klarar mig inte utan listor. Listor hemma, matlista på vad vi ska äta ochsåklart inköpslistan! Glömmer jag den då är jag körd på Ica;-) Kram!!

    SvaraRadera