lördag 19 november 2011

Ett vad...

...som från början var tänkt som en gemensam sak, blev istället till ett vad på egen hand :) Min tanke var att jag o L-H tillsammans skulle försöka att inte äta godis under 4 veckor. Men eftersom min sambo inte alls var med på detta så slog jag vad med honom om att jag själv skulle fixa det. Alltså inget godis under 4 veckor!!! O det här mina vänner är en svår utmaning då jag är en riktig gottegris av stora mått. Bara älskar smågodis ju :) Men men...Jag gav mig den på att jag bara skulle fixa det. 

Och nu sitter jag här 5 veckor senare, lite lättare och med några cm mindre midjemått, o har inte ätit en endaste karamell :)) Men jag kan lova att ibland har det varit nära, mycket nära, att jag ska ha fallit för frestelsen. Jag har till och med stått o hållt en godis i min hand, men sedan kvickt kastat tillbaka den ner i påsen.
Mitt sätt att stilla sötsuget har istället varit att dricka vatten eller kaffe, o har inte det hjälpt så har jag haft torkad frukt i form av aprikoser och russin att ta till. Första veckan så tappade jag 1 kg, o det är ju inte illla :)
Inför helgerna när godiset dukats fram till stora I och L-H så har jag själv haft en liten skål med blandat naturgodis; så som osaltade nötter, bananchips, müslitoppar överdragna med yogurt.
Jag har även försökt att äta mindre med fikabröd (inte för att det brukar bli så mycket i vanliga fall ändå), men har iaf ätit mindre av det oxå.

Bestämde mig efter att de 4 veckorna gått att köra på fram tills jul, för det har ju gått så bra. Och därför har jag även nu bestämt mig för att ta bort fikabrödet ur mitt liv. För klarar jag mig utan godis då kan jag vara utan kakor o bullar oxå :) Det enda som jag ska unna mig är efterrätten som vi nån gång ibland gör på helgen (oftast lördagar). Så får se hur det här går, men jag tror det kommer funka det med :)

* Kram Sara *


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar