måndag 26 september 2011

HTC - I hate you!!!!

Jaha, varför denna rubrik??? Jo det ska jag tala om för er.
Det är någon som väcker mina barn varje vardagmorgon klockan 05:00. O lyckas jag få dom att somna om (vilket kanske är en gång på tio) så väcks dom igen 20 minuter senare. Ja så vi kan ju inte prata om några vidare sovmornar....
När min högt älskade sambo kommer hem efter jobbet o middagen är intagen, brukar han sätta sig o kika igenom datorn. O det är ju inget konstigt med det. Men när han gjort det så brukar jag hoppas på att jag o barnen ska få rå om honom resten av kvällen. Men icke sa nicke. Då är det någon annan som pockar på hans uppmärksamhet och därmed stör hans fokusering på familjen. O andra lediga dagar ska vi inte prata om. Då får vi ( jag o barnen ) verkligen kämpa för att visa att vi finns.  Kanske inte riktigt så, men nästan iaf  :)

Den jag pratar om är så klart denna satans påfund - HTC!!!! Min sambos käraste ägodel. Han sitter ofta med näsan i telefonen för att spela diverse olika spel. O ett av det senaste han börjat spela är Wordfeud. O flera gånger i timmen piper telefonen. O jag kan lova att detta pipande gör mig tokig!!!! Och att denna HTC även skriker ut sin väckningssingnal varje morgon gör inte saken bättre.
Han är tillsammans med mig. Men jag tror att han i smyg gift sig med sin HTC!!!! Tycker att en skilsmässa vore på sin plats och att de istället kan ha en relation på ett mer vänskapligt plan. :)


Har inte förstått vitsen med att ha en telefon som är som en dator, tv-spel, gps mm mm.
Nästa gång man blir hembjuden till någon för att, låt oss säga, spela sälskapsspel. Då drar alla fram sina telefoner för att spela alfapet. Eller nästa gång man ska träffa sina vänner över en fika. Då tar alla fram sina telefoner osså chattar vi på fejan istället med varandra. Tack, men nej tack!! säger jag.

*Kram Sara*

2 kommentarer:

  1. Du får göra som man gör med barnen med tv-spel, tv, datorer mm, tidsbegränsa det =)
    Lycka Till!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är väl ändå inte HTC:s fel.....
    Nä Sara..du får slå näven i bordet!!

    Kram på dej =)

    SvaraRadera