onsdag 28 september 2011

Lite ditten o datten :)

Idag har vi varit på BVC och föräldrarträff i Liden. En rolig träff där vi fick lära oss att utföra taktil massage på våra små bäbisar. Indra som har sin sovtid då fick jag väcka för att hon skulle få vara med. Hon tyckte att det var väldans fantastiskt och roligt till en början. Men efter en liten stund så kom hon liksom på att hon nog hellre hade fortsatt sova. Så då fick jag en ledsen bäbis. Och när hon väl hade lugnat ner sig så var det dax för hennes 3 månaders kontroll, och att vägas, mätas o få sprutor. Kan ju säga att det inte var någon hit direkt. O sprutorna är ju aldrig kul :(  Men men, våran krösamaja fixade det så galant trots allt. Hon vägde 5910 g och var 62 lång, och ett huvudomfång som var 41 cm.

Från det ena till det andra. Har ju tidigare berättat att jag ska göra högskoleprovet nu i höst. I torsdags så tog jag ännu ett steg närmare min dröm. Jag har nu anmält mig till sjuksköterskeutbildningen :)) Så nu är det bara att hoppas att jag kommer in!!!
Men en liten sak grusar min dröm en aning. Har ju en sambo som gärna vill vara hemma där i början av året (januari-mars), o det måste han ju få vara. Kruxet är bara att det funkar ju inte riktigt ekonomiskt att han är hemma o är föräldrarledig och att jag ska plugga o ha studiemedel. Så då har jag kommit på att jag ska försöka bli lite av en superwoman dessa tre månader; Jobba 100% och plugga samtidigt :) Det går om jag vill!!! Förstår själv att det kan bli tufft, riktigt tufft. Men jag har en plan även för det :) Om det nu blir så att jag tar mig in på utbildningen så ska jag höra mig för om det är möjligt att läsa på halvfart första terminen, vilket jag tror inte är några problem. Men jag önskar att det skulle funka att både jobba 100% och läsa 100%. Känner jag att det inte skulle funka alls att läsa ens på halvfart, ja då finns möjligheten att lägga pluggnigen på vila o ta upp den igen till hösten. Inte värre än så :) Har bestämt mig att det är det här jag vill, o på ett eller annat vis så ska det bara genomföras!!!

Passade därför idag på att svänga förbi mitt jobb för att snacka med bossen om mina planer, eller egentligen bara för att tala om att jag kommer tillbaka o gästspelar i tre månader :) Eftersom jag nu verkligen har bestämt mig för vad jag vill bli när jag blir "stor" känner jag mig lite kluven i att gå tillbaka o jobba. Ska naturligtvis bli superkul o få komma tillbaka till mina kära arbetskamrater, för dom är ju min andra familj :) Men när jag tänker på jobbet i sig så vill jag inte tillbaka, jag saknar inte pensionärerna. Men men det ska nog gå ändå. Och med så fina o bra arbetspolare klarar man allt <3

*Kram Sara*

3 kommentarer:

  1. Vad kul, håller tummarna för att du kommer in :) Det är helt rätt 3 månader att jobba och plugga samtidigt, då det tar ett tag innan pluggandet kommer igång. Säg till om du behöver låna några böcker.

    SvaraRadera
  2. Heej! vad kul att du har en blogg :) Nu har jag mer roligt att läsa :) Hoppas att allt är bra med er! Kram / Tanja S :)

    SvaraRadera
  3. Hallåååååå!!!! Händer det inget i Bergeforsen??? Nu har jag läst "Lite ditten och datten" ca 23 gånger så nu skulle jag uppskatta något nytt att läsa ;)
    Kul att du ska försöka plugga för den delen.
    Kram

    SvaraRadera