fredag 28 oktober 2011

Grubbla o funderar...





Fredag idag, o det är väl bra, eller.... Känner mig lite låg så här i starten inför helgen. Och att det är dimmigt o mörkt, och att snön lyser med sin frånvaro gör ju inte saken bättre. Fast varför måste man alltid vara på topp för??? Det positiva i kråksången är att det nog med all säkerhet har vänt tills sambon kommer hem :)


Att vara låg är ju inge kuligt, o framför allt när man som jag går o grubblar på allt. Tankar på sånt jag inte lägger nå krut på annars, men som poppar upp sånna här gånger. Och känslan av att vara den mest ensammaste människan på jorden brukar ju oxå infinna sig, så även nu. Men så klart vet jag att det absolut inte är så.
Nått som jag går o grubblar på idag är hur mycket man ska försöka , innan man ger upp, när det kommer till vänner o bekanta??? Har ju min familj o släkt, o dom är ju det absolut viktigaste i mitt liv. O hit hör oxå en liten skara av väldigt nära vänner. Men sedan finns de dom som man gärna har i sitt liv, men lik väl kan vara utan. Det är dessa människor som jag nu funderar kring hur jag ska göra. Ska jag fortsätta försöka eller bara lägga ner? Vänta på att de tar intiativet till att försöka? Eller bara inse att jag passar inte in i dessa människors liv, och det då är deras förlust :) Jaja, så är det...Grubblar vidare på det här jag. Men en sak är säker; Jag är den jag är, och tänker fortsätta vara det oxå :)

Nu ska jag ta o göra denna dag till en superdag tillsammans med mina högt älskade kottar!!

*Kram Sara*

5 kommentarer:

  1. Jag tycker absolut att du ska vara den du är....
    Sådana mäniskor du går och grubblar på...är dom värda den tid du lägger ner på att just grubbla??
    Skit i dom och var den härliga Sara du är =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Lena sluta grubbla över dem och njut istället av dem du gillar och vill ha runt dig i ditt liv.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack!!! Era ord värmer massor <3 Och det var samma beslut jag kom fram till, o det känns skönt :) Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Man lägger alldeles för mycket tid och energi på sånna funderingar...tyvärr...det enda rätta är att slå dem åt sidan och lägga energin på dem som betyder nåt!

    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Lägg din energi på det du tycker är viktigt och dom du vill ha i din närhet .
    Det andra tar såå mycke energi och ger inte mycke tillbaka .
    Å det finns bara en Sara vill dom inte så är det deras förlust =)
    Kram Cicci

    SvaraRadera