fredag 30 december 2011

Att vara mamma...


....är nog det bästa som finns, o jag älskar mina barn så otroligt mycket. O jag skulle lätt kunna göra vad som helst för mina barn. Vad jag gjorde innan dessa underbara små människor kom in i mitt liv vet jag inte riktigt, för det är ju det här som är livet liksom :)
Men att vara mamma är inte det lättaste, o det ska gudarna veta. Oftast tycker jag att jag är nog en rätt ok mamma, men jag är absolut inte den bästa. Finns saker som man kanske skulle behöva ändra på hos sig själv, just för o bli en bättre mamma. Saker som man kanske på nått sätt kan "träna" upp.

Ibland kan önskan om att få ta en paus från mammarollen infinna sig, att bara få vara Sara för en stund. I det här läget har jag det ju bra som har min älskade sambo, som oftast ger mig den här tiden som jag märkt är så otroligt viktig för mig. Den här tiden jag får att ta mig ut o motionera, åka på Birsta, läsa....tid att bara vara Sara.
Det är den här egna tiden som gör att jag blir en bättre mamma, en gladare mamma, en mamma med mera ork, bättre tålamod o humör. Och detta resulterar ju i att jag har glada o harmoniska barn här hemma. O som gräddet på moset ska jag nu ta upp ridningen igen, o som jag längtar. Torsdagkvällar = min egentid

Jaja, lite svammel så här den sista fredagen på 2011 :)


*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar