lördag 1 maj 2010

1:a Maj och en vecka senare

Jaa, nu är vi verkligen inne i en vårmånad, o det var ju en vecka sedan jag skrev nått :) Veckan som gått har gått i ett rasande tempo tycker jag o mycket har hänt :)och en enveten förkylning har övertagit min kropp.

Som jag skrev i förra inlägget så var jag ju på ridläger på Färsta fre-lör, o det va supermysigt och roligt. Men jag lovar att det tar på att rida tre dagar i rad. Träningsverk i hela kroppen, men det är ju en skön värk att ha :)
En sväng in på vårmässan gjorde vi oxå på lördagen o sedan hem för att påbörja vårbruket på gården, lite krattning blev det då.

Söndagen tillbringade jag o I dagen i Indal, vi tog med oss momma till stugan där vi fikade o grillade korv. Och innan vi for hemöver igen så var vi på ljusparty hos svägerskan.

Måndag till torsdag stog det jobb på schemat, och trots min förkylning har jag avklarat alla passen med hjälp av vännen Ipren. Torsdagkväll gjorde vi ett besök på Birsta city där skor till sonen, tröjor o parfym till sambon o ett par snygga jeans o örhängen till mig inhandlades. Kul o shoppa när man hittar sånt som man faller för på en gång :)

Fredag o valborg började med lite småplock här hemma innan jag o sonen tog en prommis till svärföräldrarn, i hopp om att sonen skulle vaggas skönt till sömns där i vagnen. Men icke sa nicke, han höll sig vaken hela vägen o en glass blev det på Ica. Väl framme så så blev det kaffe *gott*, o sonen somnade skönt i soffan istället. Medans I sov så hjälpte jag svärmor att städa lite på gården, det blir en del bråte när man byter tak.
Kvällen tillbringades hos fam. Svedlund där god mat serverades, en prommis till brasan, korvgrillning o sedan avslutades med efterrätt och kortspel. En mycket trevlig kväll!!! Tack för det!

Idag 1 maj har vi bara poat på hemma i mysbyxorna, tvättat o städat övervåningen. Ikväll så ska I få sova hos farmor o farfar, o jag o sambon drar oss inöver stan för lite middag o en öl eller två :) Vi hade funderingar på att gå på Bergeforsparken, men det blev middag på stan istället.

Nä nu ska här piffas lite inför stadsbesöket, o jag lovar att snart få till lite kort oxå så bloggen blir lite mer "levande".

Ha en fortsatt bra 1:a maj!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar