söndag 17 oktober 2010

LEDIG!!!!



Det är precis vad jag är idag, o har faktiskt varit i tre dagar redan :) O det kan jag lova var väldigt efterlängtat och välbehövligt :) Efter att ha jobbat som en tok (11 dagar av 13, med 2 inte sammanhängande lediga dagar) kan jag tycka att jag var förtjänt av lite "lång"ledigt.
Har myst i massor, gjort lite nödvändiga saker i form av vardagsbestyr, helt enkelt har jag tagit tillvara på dagarna.

Torsdag så var det ju som vanligt min egentid i stallet. O där mina vänner kan jag verkligen laddar batterierna. Jag får mysa, pyssla o borsta hästarna, o samtidigt dra in den härliga hästlukten genom näsan. Jag får oxå surra o dricka kaffe med underbara människor. Sedan avslutas kvällen med en fantastisk stund i sadeln, o denna kväll innebar hoppning *SUPERKUL*
Fredagen hade jag och I planerat in ett besök i stan, hos bästa barndomsvännen Malin o lille Tristan. Där blev det mera laddning i form av massa surr, kaffe o supergod lunch. Så mysigt o bara vara, I njöt oxå eftersom han hade full uppmärksamhet av lille Tristan, 8 månader :)
Väl hemma så blev det till att fixa middag o efter den var det fredagsmys hela kvällen.
Lördagen så började jag dagen med en härlig morronprommis i mycket rask takt *Skönt* Sedan så dök svärfar upp för att hjälpa L-H med snickeriet ute. Jag o I donade med lite andra saker, för att sedan ta en prommis till skogen o affären. Väl hemma blev det fika o sedan sovning för I , där även mamman gjorde honom sällskap :) Middag o lite ombyte, så var vi sedan klara för kvällens drabbning i E-on arena, TIK-AIK, som tyvärr slutade med förlust för vårt älskade Timrå.
Idag söndag så blir det mera snickring, men oxå ett besök in till Birsta för att hämta min telefon som varit på lagning i tre veckor. Hade även tänkt städa bilen, vilket verkligen behövs :) Sedan blir det nog en massa soffmys o laddning inför kommande jobbvecka, som oxå innebär jobbhelg för min del.

Nått som jag verkligen längtar efter nu är att det ska komma SNÖ!!! Är inte som alla andra, jag vet :) Men alla som känner mig vet att jag hjärta vinter = SANT. Jag bara älskar denna underbara årstid, med allt vad det innebär; snön som faller, kylan som biter lite i kinderna, åka pulka o busa i snön, ta en tur med familjen på skotern mm, mm..... Det som jag INTE gillar med denna årstid är halkan som kan bli, o speciellt när man måste köra bil oxå på den. Men oftast går det ju bra,men jag gillar det inte.

*Kram Sara*

1 kommentar: