måndag 29 november 2010

1:a advent, bak o shopping

I torsdags när jag slutade jobbet hämtade jag upp mamma, som skulle följa med hem till mig. Vilket var riktigt kul o mysigt :) Fick hjälp att fixa färdigt till advent, aldrig fel :)

Fredagen spenderade vi på Birsta HELA dagen, lunch, fika, ljusshopping på IKEA, o julklappshandling, som avslutades med lite handling på Maxi oxå. Galet mycket folk var det iaf ute i handlingssvängen :)Prinsen visade sig blivit sjuk på kuppen oxå :(
Så efter en sådan heldag o god mat dog vi soffan, snarklådan intog jag vid 22 o jag tror jag inte hann lägga huvet på kudden ens :) Prinsen visade sig blivit sjuk på kuppen oxå :(

Lördagen så hade vi morronmys med prinsen i soffan, kaffe o surr hanns oxå med. Men vid tio så packade jag in mor o son i bilen o styrde kosan mot Timrå Gårdsbutik
. Så mycket fint o hade jag obegränsat med slantar så skulle jag lätt handla av allt som butiken erbjuder :)


Efter detta stopp fortsatte vi mot Indal o pepparkaksbak med svägerska o I:s kusiner, där vi även sov över. Trots en sjuk prins så var han med o bakade o lekte lite, men det tog på, för när alla åkt så somnade han i mitt knä * Mammas hjärta*
Söndagmorron o 1:a adventsmys, o en lite piggare I. Styrde kosan hemöver vid lunchtid, o en lite bakis sambo. Adventspysslade lite med att sätta ljus på utegranen, fixa en ljusbricka till svärmor....


.....o mina adventsljus som jag brukar ha på kaminen.


En fika hos svärisarna blev det innan sambon fixade middagen ( pizza )

o sedan blev det soffhäng på det.

(Bilderna är från förra året, men ljusarrangemangen ser nästan lika dana ut i år, lite skillnad bara )


*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar