söndag 7 november 2010

Min mobil - Never ending story!

Ja, jag kan lova att jag är ganska less på allt vad mobiltelefoner heter!!!!!

För fem veckor sedan lämnade jag in min mobil efter att ha gått länge med en väldigt dålig o svajig täckning. Ingen täckning alls i Indal, på fotbollsplan, i huset, ja ni förstår. Han som hjälper mig på Media Markt tror att det är en uppdatering som behövs. Ber mig gå ett varv i butiken o sen ska det va klart. Sagt o gjort, men han fick se sig besegrad av mig, den va lite svajig :)
Så efter tre veckor åker jag glad i hågen tillbaka på MM för att äntligen återförenas med min mobil. Allt ser bra ut o vi styr hemmåt, men säg den glädje som varar.... Väl hemma har jag ingen täckning, inte heller följande dag uppe i Indal :( Så L-H tar då o far in med den igen, i hopp om att han ska kunna få en ny istället. Men icke, tre gånger ska man behöva lämna in den innan man får en ny. Så iväg med den igen, o två veckor senare får jag ett sms om att den är klar o kan hämtas :)
Så i fredags var det dax att hämta hem den, o till min förvåning så hade jag fått en ny :) Förklaringen var att det troligtvis var nått fel på ett kretskort, o därför fick jag en ny. Så med lite inställningar o lite laddning funkade den klockrent..... Ända tills jag ska sätta i minneskortet, vilket jag gjorde igår. Batteriet sitter på plats, minneskortet sitter på plats o simkortet sitter på plats. MEN det går INTE att få igång HELVETESMOBILEN!!!!!!! DEN ÄR JU NY O SKA BARA FUNKA!!!!!
Så idag blir det ett nytt besök på MM, för att se vad dom har att säga???? Jaja,vad säger man... NEVER ENDING STORY!!!

*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar