söndag 13 februari 2011

Long time

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev lite här igen *skärpning*
Kan nog bara skylla på att orken har inte funnits
till att blogga, mycket jobb o lite ledigt har det varit.
Men men...så kan det ju bli ibland :)
Magen den växer så det knakar. Gick in i vecka 20 igår,
alltså bara halva tiden kvar nu :) Känner av det lilla pyret mer o mer
för varje dag som går. Har ju kännt av den i säkert två månader,
men nu börjar det kännas mera :)
Har oxå insett att det är dags o söka fram kartongen
med mamma-kläder. Har ju struttat omkring i mysbyxor de senaste
veckorna :) o lite inhandling av tights ska det oxå bli.
Vi har haft ett sjuhelsikes snöoväder här, med start i torsdags.
Snön virvlade o yrde som bara den, men jag gillar det :)
På fredagmorron när tidningen skulle hämtas fick jag kliva ut genom
vardagsrumsfönstret. Skotta av bron där bara det två
översta trappstegen syntes, skotta en gång till postlådan, för
att upptäcka att tidningen inte kommit :)
Skotta bort plogvallen så pass att jag skulle ta mig ut med bilen.
O när det var dax o styra rallybilen över skogen mot jobbet, insåg jag att
Bergeforsvägen var inte körbar. En knappt enfilig väg och helt oplogad, vände
jag om o tog den långa vägen över Laggaberg o Kovland istället.
Men jag kom fram säkert till jobbet.
Tycker faktiskt att det är mysigt med lite snökaos och
gick runt med ett leende på läpparna mest hela dagen :)
Knäpp, jag vet. Men jag älskar vintern!!!
Igår var det dax för mamma o pappa o få sin julklapp.
Den innebar bowling o middag.
Jag o L-H var ju så klart med, men det var så kul att även mina bröder
R och M var med o R:s sambo J.
Det händer ju inte så ofta att hela familjen Hallin med respektive
går ut o käkar, men när det väl blir så är det ju så trevligt :)
Vi startade med bowling i Birsta, tjejerna i ett lag o killarna i ett.
Himmla kul o bowla, synd bara att man inte gör det så ofta.
Sedan styrde vi in mot staden för en mysig middag på Jop`s,
som lika väl hade kunnat slutat med middag på Max.
Trots att jag ringt två gånger fanns inte min bokning av bord :(
Men som tur ordnade det sig.
Maten var fantastiskt god, o lika så efterrätten :)
Vi gick sedan vidare på pub för lite mera surr o dryck.
Men strax efter halv elva så gav vi alla upp.
Mätta o belåtna med en supermysig kväll.
Söndag idag o prinsen ska snart hämtas hem efter en natt hos farmor o farfar.
Sedan får vi se vad dagen har att erbjuda :)
Varför får jag inte mellanrum mellan styckerna?????
*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar