fredag 15 april 2011

Beslut

I onsdags så kom ÄNTLIGEN det kuvert jag gått o väntat på; Beslutet från försäkringskassan!!! Jag har nu blivit beviljad havandeskapspenning from 2 maj.

Med tanke på att jag har foglossningar som gör ont, så känns det så skönt att veta att jag bara har åtta arbetspass kvar o jobba. Hade ju tänkt att jag skulle jobba maj ut, för att sedan vara hemma sista månaden innan pyret kommer, men jag känner att min kropp säger ifrån ganska så regält. Och det leder ju till att jag kanske inte är så effektiv på jobbet som jag brukar, gör mest det jag måste. Och tur är ju då att jag har så fantastiska arbetskamrater. Love you all!!!


Enda kruxet med att få två månader hemma alldeles själv är hur jag ska få dagarna att gå.... Är ju en ganska så social person. Den första tiden tror jag kommer vara jobbigast, innan man landat i att bara få vara. Fixa o trixa lite inför pyrets ankomst kan jag ju sysselsätta mig med, läsa o sitta ute i solen....men när jag är klar med det o för rastlös att sitta i solen, vad ska jag då göra???? Tror, med handen på hjärtat att även min kära sambo gruvar sig lite för denna tid :) För efter att fått tillbringa dagarna själv, vill jag ju i regel att han ska hitta på saker tillsammans med mig då han kommer hem från jobbet.


Jaja, det blir nog kanoner s det här till slut :)

*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar