torsdag 7 april 2011

Ditten o datten :)

Idag är jag ledig :) Och imorron oxå!!! Men sedan vankas det jobb resten av helgen. Ska även passa på när jag har rast på lördag att fira svägerskan Johanna som fyllde 25 i tisdags. Måste bara komma på vad som ska inhandlas i present....

Idag regnar det ute, så jag o prinsen myser på inne idag. Vi har bakat en sockerkaka som vi bjöd mor o far på nu när de tittade förbi en sväng, o den blev ju supergod :) De hade varit o sagt adjö till farfar :( Min farfar somnade in igår, efter en tids sjukdom. Senaste åren så bodde han på Kristinelund i Nacksta, på avd för dementa. Det är ju alltid tråkigt när nån nära anhörig går bort, så när beskedet kom igår så kom ju nån tår så klart. Farfar är ju farfar, men eftersom han inte varit en sån närvarande farfar, pga olika saker, så är inte saknaden o sorgen lika stor som jag vet att den kommer vara den dagen min älskade morfar lämnar oss. Självklart så sörjer jag, men på mitt egna lilla vis.

Från det ena till det andra....I tisdags så var vi o inhandlade ett nytt o STORT matbord :) Vi har funderat lääänge på att köpa ett nytt, men inte kommit till skott. Men nu blev det av. Efter att ha haft ett minibord, så känns detta bordet som ett hav :) O det ser ganska så stort ut i vårat lilla kök, men vi får plats :) O så tror jag att det är en vanesak. Bordet är svart, så med tanke på vårt "fulfuru-kök" så passar det inte in riktigt än. Men tanken är ju att vi ska fixa köket, kanske inte i år men kanske nästa :) O då ska det bli ljust o fint, o då tror jag att bordet blir en bra brytning till allt det vita o ljusa :) Har ju några stolar som jag ska fixa i vår o även soffan ska få ny färg, så det tror jag kommer bli kanon.

Nu ska jag stoppa prinsen i säng för en liten lunchlur!!

*Kram Sara*

1 kommentar:

  1. Vad kul med nytt bord....lägg ut på bloggen och visa, vet ja =)

    Tråkigt med farfar, må han vila i frid.


    Kram Lena

    SvaraRadera