söndag 26 juni 2011

Midsommarhelgen

Midsommarhelgen har verkligen gått i lugnets tecken för familjen Pettersson/Hallin.


Midsommarafton hade vi bestämt att fira hemma i år. Vi firade med att svärföräldrarna kom förbi på en liten fika strax före lunch, kaffe o nybakad Pavlovarulle ( Marrängrulltårta fylld med grädde o jordgubbar ). Sedan blev det en tur till stugan där mor o far o storebror Marcus skulle husera under helgen. Även min morfar kom förbi. Lite surr o fika innan vi styrde bilen hemåt igen. Hade tänkt åka på något traditionellt firande, men det kändes som att jag inte orkade gå o trängas med massa folk. Så då uteslöt vi det :)
Väl hemma så dukade vi upp lite diverse godsaker till middag, o mätta blev vi ju :) Vi lät sedan prinsen välja en film som vi kikade på, o jag passade då på att vila ögonen en stund :) Dagen avslutades med lite gotta o en tidig kväll, L-H pös iväg strax efter nio o jag lite senare. En väldigt lugn och skön midsommarafton med andra ord :)



Midsommardagen bjöd vi in oss på kaffe hos våra kära vänner Jonny o Anna. Där blev det lite surr, kaffe o jordgubbar :) O när vi som bäst sitter o surrar kommer vi på att en spontan fisketur skulle göras. Så efter att spön, flytvästar, korv o bröd o diverse annat fika packats ner så styrde vi mot Stordalen och Indalsälven.




Pappor o barn hoppade i båten o drog över älven för att testa lyckan. Mammorna stannade kvar för att fixa elden till korven :) Så lagomt till de kom tillbaka var det dax för fika. Sedan fiskades det mera, o barnen passade även på att plaska lite i vattnet. Så efter drygt fem timmar med en massa mys vid älven avslutade vi dagen med att käka middag hemma hos Jonny o Anna.

Härligt med andra ord, o ännu en tidig kväll :)


Idag söndag så är sambon o jobbar, o jag o prinsen tog oss en tur till Birsta. Hade ju lovat att han skulle få köpa present till bäbisen, o eftersom den kommer imorron så var det ju hög tid att åka o handla :) En jättefin nalle o snuttefilt valde han ut. Även peketpapper var det viktigt att välja. Han fick även passa på att välja en body o byxor som bäbisen ska få ha på sig som första plagg. Så när dessa inköp var avklarade så avslutade vi med en glass. Sedan så somnade han nöjd o belåten i bilen på väg hem. *Mammas goding*

Själv så har jag packat för min vistelse på sjukhuset och I:s nätter hos både farmor o farfar och mormor o morfar. O det är ju en del som ska ner :) Tvättat några maskiner tvätt har jag oxå hunnit med. Nu ska jag bara vila mig tills sambon kommer hem o vi styr bilen mot svärisarna. Där vankas middag o så ska ju sonen lämnas.


*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar