söndag 12 juni 2011

Ryssvärmen.... I don´t like

Denna vecka har verkligen gått i solen o värmens tecken. Det har ju oxå surrats i att denna värme kommer från Ryssland...Jaja, jag har inte sån stor koll, men jag vet att jag inta älskar när det är så här fruktansvärt varmt. Lagomt är ju bäst, om ni frågar mig. Har ju aldrig varit en soldyrkare av stora mått. Utan är istället en sån person som drar mig till skuggan eller sätter mig inne för att undkomma den starka o otroligt varma solen.

Har fått höra dessa dagar att det nog mest beror på mitt grosessa tillstånd, o så kan det ju vara. För inte är det roligt att vara höggravid i denna värmen, men som sagt..., Jag är lika dan när jag inte är gravid :) O värmen som blir inomhus är ju inte heller att leka med. Uppe på övervåningen har vi haft typ 30 grader när det är dax att krypa till kojs, detta trots att vi har haft fläktar igång. Men igår så införskaffde vi oss en portabel AC,o vilklen fantastisk grej säger jag :) Jag älskar den!!!!! Sovit hur bra som helst inatt, o tom ibland fått vira in mig i täcket när det kännts lite för svalt :)


I fredags så fick jag o I besök av underbara Malin o hennes prins Tristan. O det blev surr, fika o lunch ute i trädgårn. Barnen lekte på bra, trots att I i början tyckte att Tristan inte fick låna en enda sak som var hans. Men efter ett tag så släppte det o då gick ju allt mycket bättre :) Tog även fram poolen så dom fick svalka av sig, vilket dom gjorde regält :)

En helt underbar dag ( i skuggan mest) med underbara vänner.


I går, lördag, var vi till Indal på Big Tractor Meet. L-H skulle jobba som parkeringsvakt för fotbollslaget, så jag o I följde med. Vi kikade på diverse gammla traktorer, I lekte i hoppborgen, kikade på gräsklippartävling, åt glass o lunch. Men sedan var både mamman o sonen så tagen av denna värme så vi begav oss hem till mormor o morfar i väntan på L-H.

Efterdet så drog vi till Birsta o köpte AC:n!!!


Detta var allt för nu!!


*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar