lördag 5 juni 2010

2 veckor senare :)

Jaha, harinte varit så aktiv här nu, men jag kan lova att det varit fullt upp :) Drar i korthet vad som hände förra veckan.

Måndag: Jobbade dag, medans I var o myste med mormor o morfar. Fick middag hos mor o far eftersom jag o I skulle stanna o se Indal spela fotboll.

Tisdag: Jobbade dag, o laddade inför vårruset på kvällen :) Tog mig runt på 35 min, o då joggade jag 3,5 km o gick 1,5 km. Var med i DHL:s lag:Trevligt var det men kallt när fikat intogs.

Onsdag: Ledig o jag o I var bara hemma o myste, tog en prommis o ett fikastopp hos Angelica. På kvällen så for jag till jobbet för avtackning av våran förra sjuksköterska som gått i pension.

Torsdag: Ledig o ännu en slappardag :) Kännde mig alldeles slut i kroppen mest hela dagen, så torsdagens ridning ställde jag in. Ville vara med på dressyrtävlingen inför Färsta Cup men tog ett moget beslut genom att lyssna på min kropp. så ingen ridning men en tidig kväll :)

Fredag: Jag hade semester eftersom L-H åkte till stockholm efter jobbet på fotbollscup, o jag o I styrde kosan till Indal o mormor o morfar för lite mystid tillsammans med dom. Åt gott o bara myste hela kvällen. Var även o hälsade på min morfar. Firade även mamma eftersom det var morsdag på söndag.

Lördag: Semester idag oxå :)Vaknade tidigt till en grå morgon, men fram på förmiddagen så klarnade det upp o vi styrde rallybilen upp över skogen med siktet inställt på stugan. Med oss var oxå svägerskan o I:s kusiner. Jag o svägerskan började vårat projekt med att pimpa dasset o mamma hon målade, barnen lekte, fika o lunch intogs oxå så klart :) Sedan for vi hem, o strax efter oss kom även L-H hem. Soffan hela kvällen.

Söndag: Semester även idag :)Var in på Birsta o fikade o köpte morsdagspresent till svärmor o till mig. Jag fick en superfin vinddress av I <3 For sedan o fick kaffe o tårta hos svärmor. Efter det så åkte vi hem o började klippa gräset, gjorde ett litet avbrott i klippningen för att åka o heja fram Indal, som tyvärr förlorade stort. hem o grillade på hamburgare o åt en mycket god middag ute. sedan fortsatte vi med gräsklippning som avslutades med lite hockey tillsammans med I. Hade en superbra morsdag!!!

Den här veckan har det mest varit jobb på agendan, o sedan har vi myst på kvällarna.
Igår kom vi även igång med rivningen av ribben på framsidan huset som vi ska spöna om. Åt en god grillmiddag ute på altanen som nu mer är sommarstädad :) I och L-H somnade i soffan så en tidig kväll blev det...som vanlig i vårat hus :)

Idag är det mycket som händer i våran familj; L-H är o spelar golf nu. Jag o I ska göra oss klara för att åka på färsta o heja fram mina kära vänner som tog sig vidare i färsta cup. Sedan så bär det upp till Indal o stugan i Bjässjön där vi ska fira mamma som fyller år idag o min stora storebror som fyllde år i onsdags. Sedan så avslutar vi kvällen med lite cirkus :)Så en uppdatering på våran helg kommer :)

Kram o ha en bra dag och helg!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar