fredag 11 juni 2010

Fredag

I dag så har jag varit ledig *skönt* Så jag o I hade en resa till Indal inplanerad för att ta med momma på loppis.
Det var gårdsloppis i Indal, på en gård som ska säljas o där de nuvarande ägarna ska flytta till ett inrett hus i Spanien, o de iom denna flytt skulle sälja ut allt sitt bohag. O med detta i tanken så drar vi oss ner till gården som ligger nedanför kyrkan i Kvarndalen, med hopp om att hitta en möbel som skulle pryda våran blivande farstu. O mina förväntningar o förhoppningar om denna loppis är riktigt höga när vi styr våra steg nerför backen. Väl där så möts vi av en lada som vi trodde var full med loppisfynd, men icke, den gapar rätt så tom så när som på en snöslunga. Så vi går en liten bit till o möts då av en hundgård....o där inne ligger några stackars prylar som är märkta med pris, o i mitt tycke ett ganska så högt pris för att vara på en loppis. Så efter tre minuter så styr vi åter våra steg mot backen, men nu i riktning uppåt, tomhänta o med lite tyngre steg som tyder på att i alla fall jag känner mig lite besviken. Bättre lycka nästa gång :)
Sedan har denna dag bara paserat i sakta mak, med pizzabak o lite städ inför helgen. L-H har hållit på o snickra lite på väggen ute som vi nu spönar om, o jag o I har anlagt vårt blivande pärland, lite jord o sand som fattaas innan päran kan stoppas i jorden, men det blir säkert superbra :)
Nu ska vi fredagsmysa framför tv:n med lite grönsaker o dipp o kanske lite rosé, osså ville lilleman bada fötterna :) Vårat älskade lilltroll är ju bara för söt <3
Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar