måndag 28 juni 2010

Midsommarveckan - onsdag till söndag


Midsommarveckan fortsatte med jobb onsdag till fredag, två kvällar o dag på självaste midsommarafton. Det flöt på bra, men pga att jag är en person som tycker om storhelger o vill fixa inför detta så var det inge bra att jobba torsdagkväll o dag på fredan. Så inför nästa år har jag lovat mig själv att styra upp det så att jag är ledig då istället :)

Midsommarafton firade vi i stugan med mor o far o bror m familj, plus några flera :) Mycket trevligt var det, god mat, gott vin o gott kaffe. Så när vi styrda våra trötta kroppar till sängs före 12, var vi både mätta o belåtna kan jag lova.



Middsommardagen så kom I o väckte sin kära mamma väldigt tidigt, 06:15 typ :) Så det var bara för mig att stiga upp tillsammans med han o momma så klart :) Vi hann med fika o måla några smågrejer till stugan, innan resten av sällskapet klev upp.. Då blev det frukost o mera kaffe.
Väl hemma så slöade vi lite o I sov länge, innan besöket från andra sidan älva dök upp. Det blev en massa surr, fika, mera surr o kortspel. Så även denna dag blev en sen historia. Så trötta o nöjda efter en trevlig kväll så somnade vi strax efter midnatt.

Söndsgen så slöade jag o I på förmiddagen medans L-H var ute o golfade. Så när han kom hem tog vi en sväng på IKEA för inhandling av nya madrasser, vilket var välbehövligt :) I:s sandlåda sattes ihop o oljades in, och invigdes ganska så snart :) Mammas gofis!! L-H fortsatte snickrade lite, o jag fixade mat. Senare på kvällen kom L-H:s syster m familj o hälsade på en sväng, så kaffe o surr en stund med dom :) Sedan blev det en tidig kväll hos familjen Pettersson/Hallin

Det var våran midsommarvecka 2010, o idag börjar en ny vecka med nya möjligheter :) *Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar