torsdag 17 juni 2010

Huset- ett ständigt pågående projekt :)

Våran efterlängtade farstu börjar ta form :)

Jahapp!!! Nu händer det grejer minsann :) O det mesta har med vårat härliga hus att göra. Vi bor ju i ett ganska så litet hus, 85 kvadrat, i Bergeforsen. O här har vi bott i bra precis två år, och jag kan lova att vi har lite projekt som ska göras :)


Första projektet var att snygga till garaget så att det inte såg ut som ett litet väderbitet uthus :) Så på med lite bräder o ny färg o det blev som nytt. Kruxet förra sommaren var att vi insåg att vi valt helt fel färg, mintgrönt, eftersom vi kommit på att vi ville ha ett rött hus med sockervita knutar :) Så när omspöningen av själva huset började så blev det faluröda bräder, o med bara en vägg gjord när hösten kom så såg det ut som ett helt annat hus, mysigare, finare och precis så som jag alltid drömt om att mitt hus ska se ut :)

Nu den här sommaren så fortsätter omspöningen, o den är redan igång. Men under vintern så har vi även beslutat om att bygga in brokvisten o på så vis få en hall, som i dagsläget är näst intill obefintlig. Så med denna plan ringer jag byggnadskontoret bara för att checka av att man (som vi var helt säker på) inte behöver bygglov o att vi bara kan köra igång... Men tji fick vi, BYGGLOV behövdes för att bygga in 5 kvadrat, sätta väggar på en redan befitlig del!!! Fjantigt tyckte vi. Men vi fyllde efter mycket om och men i papperen som behövdes o fick även veta att vi var tvungna att rita upp nya ritningar!!!! Så med lite trul o tålamod så sändes dessa papper in för ca två veckor sedan, o med en tro om att det inte skulle godkännas o sändas åter till oss för kompliteringar.
Så idag när jag o I kom hem efter att ha uträttat lite ärenden, låg det ett brev i postlådan med avsändaren "Timrå Kommun". Med lite skakig hand o en smått nervös mage så öppnar jag brevet med en inställning om att beskedet var negativt. Men jag kan lova att jag läste det flera gånger innan jag förstod att vi fått vårat bygglov BEVILJAT!!!!! Så jag kommer snart ha min efterlängtade farstu, o vårat hus kommer bli några kvadrat större :) *Lycka*

Och som inte det var nog så ska det oxå börjas med fönsterbyte i morgon :) Vardagsrum, I:s sovrum o lilla fönstret i trappen ska bytas nu. O det känns oxå bra att det är på G o att våra skattepengar går till nått vettigt :) Resten av fönstrena får sig en omgång nästa år när nya skattepengar rammlar in på kontot :)
Så några projekt är påbörjade o snart avklarade o då är det bara resten kvar :)

*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar