måndag 19 juli 2010

SEMESTER!!!!!!

Japp, nu är den äntligen här, SEMESTERN!!!! O som jag längtat, tror jag aldrig längtat så mycket som nu. Jobbade min sista dag i torsdags, slutade då 12 fast jag egentligen skulle ha jobbat till 17, men jag tog ut lite tid :)
Vi firade in den med att åka o bada på härliga Oxviken, men tyvärr så var det lite kallt, 19 grader o blåst, men två dopp blev det för min del :) Sedan for vi till Indal o broder, L-H hjälpte honom med taket o sedan blev det middag o kaffe. Ett perfekt sätt o fira in semesterstarten tycker jag :)

Fredagen slöade vi på lite här hemma jag o I innan det bar iväg till Kovland o familjen Jonsson/Larsson, där det blev kaffe, surr o lite bus för barnen. Efter ett tag så styrde vi rallybilen till Indal o momma o moffa, där I skulle få spendera en natt då jag o L-H var ut på bio med supé o sedan några öl. Vi hade även tur som mötte några folk från byn som vi slog följe med, för hade vi inte mött dem hade vi nog åkt hem ganska så tidigt, som vanligt :) Men nu blev vi kvar till 12-snåret o det var trevligt :)

Lördagen så startade jag dagen med att ge mig ut o motionera, blev mycke löpning o lite prommis :) Kändes så skönt o det gick så lätt :)Väl hemma vaknade L-H o det var dax att svira om, dop i stan var på agendan. Ett litet stopp gjordes på Birsta, för lite lunch o handling av kort. Sedan så for vi vidare till stan o GA-kyrkan, där lille Tristan skulle döpas. Dopet var väldigt fint o T var väldigt snäll o nöjd med att vara i blickfånget :) Fika blev det oxå efter dopet hemma hos Malin o Jimmy, o supergott var det så klart.
Efter fika o dop så for vi till Indal o hämtade hem sonen som var febrig o hängig med lite ögoninflammation. Hem o gjorde ordning lite mat som bestod av grillat *Gott*

Söndagen så pysslade vi på lite här hemma bara, L-H snickrade o jag plockade o skötte markservicen. Angelica o Markus kom förbi o kikade på hur bygget går o fick sig en kopp kaffe o kaka. Vi blev även hundvakt åt Bufus (Rufus), som ska vara här tills på torsdag. Så vid lunchtid så tog vi oss en prommis, I satt i barnvagnen där han snart somnade sött. Väl hemma så fortsatte dagen som den börjat, lungt med lite små pyssel :) O en tidig kväll blev det oxå :)

Den kommande veckan har vi några saker inplanerade, som en natt i stugan, en träff med Malin på Birsta, o sedan helgen ska vi vistas utanför länsgränsen, i Sollefteå.

*Kram Sara*

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en underbar semester...kul att du börjat blogga!


    Kram Lena

    SvaraRadera