lördag 3 juli 2010

Ont i mammahjärtat!

Det är inte ofta man verkligen måste ta i för att I ska förstå att det man säger är det som gäller. Har precis haft en dust med min son om att det INTE är ok att kasta saker.
Det hela började med att han stod o kastade saker på väggen, o när jag säger att han inte får göra det så vänder han på sig o ska kasta på mig. Jag säger till igen, men får ändå en plastkopp på mig. Tar därför i han lätt i örat för att visa att jag menar allvar. Som följd blir han ledsen o arg, och går då ut i hallen o börjar kasta skor....Går dit o tar upp han o bär han in på sitt rum, för att han nu kanske ska förstå att det fortfarande INTE är ok att kasta saker. Med orden att han får komma ut därifrån när han blivit snäll så stänger jag dörren.
Allt detta gör att mamman får ångest för att hon blivit arg o inte gör det saken bättre att man får ont i mammahjärtat när man hör hans grin...
Efter en stund så kommer I o L-H ner efter att sambon pratat med sonen, o I kommer till mig o säger "flåt" o "inte kasta mera" o så får jag en stoor kram o en puss på munnen. Mamman smälter totalt. O hoppas att han nu förstår lite bättre att det INTE är ok att kasta saker.
*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar