torsdag 22 juli 2010

Stugmys :)

Tisdag kring lunchtid så hade vi packat in oss i bilen för en tripp till stugan. Mys, mys o åter mys var det som hägrade. Rufus fick ju oxå så klart följa med :) O jag tror han trivdes, precis som resten av oss.
Efter ett litet stopp på IIF för instruktioner om hur kylskåpet slogs på så landade vi i paradiset kring ett snåret. Ut ur bilen flög både hund o barn, hunden för att han fick vara lös o barnet för att jag tror med all säkerhet att han älskar denna platsen :) Och för att han fick träffa trollena igen :) L-H började på med att bygga en koja åt I o hans två kusiner, sedan hängde även jag på o gick lös med såg o hammare *KUL* Sambon blev mäkta imponerad tror jag visst ;) så nu kanske jag även kan få hammra o snickra lite hemmavid....?
Efter en fikapaus så knoppade lillhjärtat in, o det var välbehövligt för honom. Fick däremot väcka han till middagen, som bestod av grillad korv o bröd o lite pärsallad till. Därefter så blev det lite bad för mor o son osså Rufus så klart, medans far satt o njöt på stranden. Var riktigt skönt i vattnet kan jag lova :)
Resten av kvällen så satt vi på altanen o njöt av lugnet, drack dricka (barnet) o öl o cider. När sonen somnat så spelades det lite kort. Men när kl var kring tio så kröp vi in i stugan o bäddade ner oss.
Somnade omgående o vaknade vid åtta o trodde kl bara var sex. Första gången sedan sem.start som jag sover så länge :) Frukost o lite mys innan vi packade ihop oss, o for hemöver igen. Ett kaffestopp hos bror blev det först innan vi styrde hem mot bergeforsen.

Skönt att komma hem med ett fulladdat energikonto igen. Stugan är o förbli min (även sambons o sonens) fristad där vi andas o känner lugnet i samma sekund som vi kliver ur bilen.
Bjässjön - vårat paradis o andningshål

*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar