torsdag 19 maj 2011

Ledighetskommiten informerar :)

Var ett tag sedan nu :) Skulle lätt kunna skriva varje dag nu när jag bara är hemma o är ledig, men så mycket spännande händer inte. Men kan lova att GUD vad skönt det är att bara få vara :)

Kliver ju upp vid 06:00 de dagar när I ska på dagis, o även de dagar han är hemma :) Sedan vid 07:15 hoppar han upp på sin gula fara till trehjuling osså beger vi oss på dagis. Sedan hem o käkar frulle, o slösurfar en stund. Sedan görs det lite "nytta" Hushållssysslor är väl det som jag gör mest, tvätt, disk, matlagning, städ osv. O naturligtvis tar jag mej en lunchvila :)


Har ju vissa dagar när det händer lite mer spännade saker, då jag styr rallybilen mot tex Birsta eller stan :)

Var ju en sväng till barnmorskan i fredags, o allt såg fint ut som vanligt. O med tanke på hur magen växer så kan man ju inte ana annat :) Tror SF-måttet på magen vuxit 4-5cm på en månad, så nu var det 33 cm, och om jag inte missminner mig så låg hjärtslagen på 135.

Många tror att det är en liten tjej som huserar där inne, men om jag går på min egen känsla så tror jag det är en liten kille. Men snart så har vi ju spekulerat klart, är ju bara drygt 1-1,5 månad kvar tills vi får träffa det lilla pyret <3 Har ju fått tid nästa vecka för träff med narkosdoktorn, o då ska vi ju bestämma dag för snittet *Längtar*


Hade även kära mor på besök förra veckan som hjälpte mig med att fixa ute i trädgården, o va fint det blev :) Hon är ju riktigt duktig på sånt däran :) Osså var det mest för att jag skulle slippa mycket av det tunga arbetet. I fick oxå vara med o fixa när han kom ifrån dagis, momma hade ju köpt trädgårdshandskar o frön till han, o vad han njöt av att få hjälpa till! *Mammas gullunge*


Igår efter att L-H slutat jobbet så hade jag o min kära vän Malin bestämt en fikadejt inne på Birsta. O det var inte helt fel! Vi träffades inne på IKEA, eftersom hon pluggar o jag går på graviditetspeng är man inte så stadd i kassan, o IKEA har ju billigt fika :) Kaffet gratis med familykortet o 15:- för en daimtårtebit, tyckte jag var som hittat! Mysigt att bara sitta o surra, surra fika o surra lite till :) Sedan tog vi en sväng inne på BC, där jag gjorde två fynd. Linne o en tunnare långärmad t-shirt för 99:50 :)


Ska ta o snygga till denna nyvakna lunchsovande gravidkropp. Idag vankas det Vernissage på dagis med fika :) Ska bli kul o få se vad prinsen knåpat ihop för fina konstverk. O stoltheten när vi går där o kika kan man inte ta miste på.

*Älskade gotrollet mitt*



*Kram Sara*

1 kommentar:

  1. Härligt att ni mår bra!
    Kom in o hälsa på nått på jobbet vet ja...


    Kramiz

    SvaraRadera