måndag 2 maj 2011

Sista april!!!

Helgen som varit inleddes av begravning för min farfar. En liten fin begravning med bara det närmaste närvarande. Men det var som min bror M sa; "Det var nästanså man fick skämmas över hur kännslokall man var" För inga tårar fälldes.Men det beror nog på att farfar aldrig varit så närvarande i våra liv,och sorgen inte så stor.



Helgen fortsatte i en härlig lunk, med massa mys.
Lördagen, eller sista april om man så vill :) packade vi med oss en del varma kläder, god mat o lite andra nödvändigheter för att tillbringa
en natt i stugan, tillsammans med mor, far o broder M.
Så redan strax före 10 styrde vi bil o släpvagn mot paradiset i Bjässjön.



Väl där så byttes det ytterdörr, eldades för att få upp värmen inne, sjösatte båten (till I:s stora förtjusning) fixade en majbrasa och en hel del annat pyssel. Där emellan så hann vi med att fika, luncha o äta en god middag :)



Brasan brann finfint när den väl tog sig, L-H och M var fantastiska brandvakter :) Lite sällskapsspel hanns oxå med innan John Blund tog
sitt tag om hela skaran där vid 23:30


Ett härligt uppvaknande, eller kanske mer en chock, fick jag där vid 06:00 när ett besök på dasset skulle uträttas; Det hade visst snöat under natten så det var vitt på backen när jag kom ut.


O för er som tivlar så har jag bildbevis :)
Lägger upp det i ett eget inlägg!


*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar