tisdag 10 maj 2011

SKITDAG!!!

Det flesta dagar är ju allt bara så bra. Man känner att familjen mår bra, jag mår bra, humöret är bra, huset o alla sysslorna flyter på bra, katten mår bra...Ja, alltså bra dagar. O dom tycker jag om, jättemycket. Även fast det vardagliga o braiga kan kännas tråkigt ibland, så är det ju ändå bra dagar.


Idag har det INTE varit en bra dag!!!

Dagen börjar med att natten inte varit så bra, utan jag har sovit som en kratta, vilket iof hör till vanligheterna nu för tiden. Kliver dock upp o hoppas att dagen ska bli bra ändå, för det brukar den vara.

När kl är 07:15 är det dax att gå med sonen på dagis, dit han vill cykla, o det får han. Men mina fogar gillade det inte, ONT!!!!

Hem o fixa frukost och en alvedon. Kommer sedan på att jag ska ta mig ett bad.Men då har pannan stannat = inget varmvatten, o jag satt ju liksom redan i....Upp ur badkaret, vilket inte är så lätt nu för tiden :/ o in i pannrummet o starta pannan.

Går ut för att få lite sol på min bleka kropp, men då visar det sig att det blåser o värmen är inte vad jag hade hoppats på...

Går in o målar klart hyllan jag påbörjat, o det var nog det ända som gick bra idag :) Fixar mig lite lunch, i hopp om att humöret ska bli lite bättre, men inser att lite sömn nog behövs oxå.


Vaknar o går o hämtar hem min prins, som visar sig blivit bortbytt på dagis mot ett monster. Vilket leder till några muntliga duster mor o son emellan på vägen hem från dagis.

Börjar med middagen, där jag då lyckas riva ner stekspaden på foten full med hett fett = bränd fot!!! O när disken ska fixas undan bränner jag mig på hetvattnet från kranen.


Försöker trots alla motgångar att lugna ner mig o tänka positivt, vilket inte är så lätt. Intalar mig dock att en tur till lekparken med sonen kan få mig att bli på lite bättre humör. O det började ju bra iom att han genast möter en kompis från dagis där, o de leker på bra :)

Men i det djupaste vatten.... När det var dax att gå hem dök monstret upp igen, o en dust till mellan mor o son fick utkämpas. Fick bära det 16 kg tunga monstret hem, vilket inte mina fogar gillade = ONT!!!

Sonens hopp om att få mysigt kvällsfika, blev till en rask tur upp på övervåningen, byte till pyamas o med en flaska välling istället. Det verkar nu som han iaf sover, o mina förhoppningar är att min prins är åter imorgon.


Så om jag ska summera denna dag så har det varit en riktig skitdag!!!Jag hade lika gärna kunnat hoppat över den här tisdagen o gått direkt till onsdag.Så jag tror o hoppas att morgondagen blir en mycket BRA dag :)



*Kram Sara*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar