fredag 6 augusti 2010

Sedan sist....

...har det hänt lite igen :)

Torsdagen så hade jag en date med barndomsvännen Malin o hennes lille son på Birsta. Jag fick åka alldeles själv, vilket inte hör till vanligheterna, vilket var riktigt skönt o välbehövligt för mig. Kändes så kul o få träffas o få mysa lite med lilltrollet. Vi strosade, åt lunch o drack kaffe *Mysigt* Inhandlade en del saker oxå så som hårfärg, linnen o lite annat smått o gott :)
Hade denna dag oxå bokat in en klippning hos vännen Anna, som oxå blev en gemensamm middag :) Så dit fick ju sambo o son följa med :) Vi hade en otroligt mysig kväll tillsammans med goda vänner, o håret blev superfint!!
Väl hemma skulle det packas för den kommande helgen, men jag kastade in handuken efter en händelserik dag.

Så fredagens morgon innebar packning, en väska för mig o L-H o en väska för I. Helgen skulle innebära party för det vuxna o mys för barnet. Så när packningen var klar o kl var 12 drog vi hela familjen uppöver skogarna till Indal där det vankades festival i dagarna två. Vi började med att hjälpa till att ställa i IIF:s tält, för att sedan äta en sen lunch på pizzan. I blev hämtad av farfar strax efter tre, eftersom han skulle få mysa hos farmor o farfar medans mamman o pappan roade sig.
Så när barnet var hämtat öppnades den första ölen, o festivalhelgen startad för våran del :) Festivalen förtjänar ett eget inlägg, så detta är allt för nu :)

Den nya veckan, till lika sista semesterveckan, stardade lite segt, mån tro om det var sviter från helgen.... ;)
Ett besök på Birsta med mor som skulle till optikern, o sedan ett besök på Maxi med sambon klarades oxå av. Måndagens kväll tillbringade vi i Matfors där Indal spelade match, o vann gjorde de oxå :) GRATTIS!!!
Ännu ett besök på Birsta gjordes oxå, där vi kikade på en ny ytterdörr, klinker, dator osså ett besök på Barnens Hus för I:s skull :)
Väl hemma så började vi med storstäd av huset, vilket var välbehövligt. Rensade både här o där, så nu ligger det inte en massa onödigt o tar plats. Bäst var rensningen av vinden, så skönt o få städa upp i denna röra :) Ro i själen, kan jag lova!!!
Lite fix på utsidan har oxåå hunnits med, han är SÅÅÅ duktig min älskade sambo!!! Han har snickrat o jag klippt gräset.

Ja, så har våran vecka sett ut i stora drag. Den avslutas med ett besök i stugan o lite fix inför dagis- o jobbstart på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar